יום חמישי, נובמבר 24, 2005

איך זה עובד בדיוק?

איך גוגל מתאימה את המודעות לתוכן האתר שלי?


ההצלחה הרבה שיש לגוגל בשנים האחרונות היא בזכות הטכנולוגיה שמאפשרת חשיפת מודעות מילים לקהל יעד מפולח, כך אין "ביזבוז" של חשיפות מיותרות והמפרסם מקבל קליקים רלוונטיים רק למילות החיפוש שבחר מראש.
1. מנוע החיפוש של גוגל שולח רובוט (מחשב שמדמה גלישה) לאתרך אותו רובוט סורק את כל דפי האתר ומנתח את המילים שמצא בטקסט, רובוט החיפוש נותן משקל מסויים לחזרה של מילות מפתח באתר, צפיפות מילות המפתח טקסטים מודגשים, כותרות, שמות קבצים ושמות של תמונות ולפי כל הנתונים האלו והנתונים הקיימים אצלו במאגר "מבין" במה עוסק האתר עד רמה של כל דף באתר המקוטלג לפי הנושא שלו ומילות המפתח שבו.


2. נניח שיש לך אתר העוסק במחשבים, לאחר ההצטרפות לגוגל אדסנס, קיבלת קוד והעתקת אותו לכל דפי האתר, אם האתר הוא חדש לגמרי יקח לרובוט של גוגל מספר שעות כדי לבדוק את התוכן ולהתאים מודעות לתוכן האתר, אם האתר ותיק יותר זה יכול לקרות באופן מיידי.
כמובן שברגע שיוצגו באתרך מודעות בנושאי מחשבים ונושאים קרובים, יחס ההקלקות על המודעות יעלה ואתה תרוויח יותר. כל זה נכון לגבי אתרים בעיקר בשפה האנגלית

מה קורה עם אתרים בעברית?

גוגל אדסנס פועל כעת בעברית אך לא באופן מושלם, הייתי יכול להרוויח לפחות פי 3 אם הפילוח היה עובד טוב.
זה נושא קצת מאכזב,שירות גוגל אדסנס עובד כבר מספר שנים בעשרות שפות....שפת הקודש "קצת" הוזנחה. אך הבשורה הטובה היא שלאחרונה מונה מנכ"ל לגוגל ישראל והחלו לאייש תפקידי מפתח לקראת כיבוש שוק הפרסום באינטרנט גם בישראל.
אני מאמין (או רוצה להאמין) שתוך מספר חודשים יפתרו את כל הנושאים הקשורים לעברית כך שתפעל ביעילות כמו האתרים באנגלית ובשפות אחרות. בשבוע האחרון טופלו ותוקנו מספר אלמנטים הקשורים לאורך השורות במודעות בעברית וכדומה, דבר המעיד על כך שכבר עובדים חזק על נושא העברית.


ההבדל בין האתרים בשפה בעברית ואיך זה משפיע על המודעות שלך?

כידוע באתרים הבנויים בעברית נפוצים מספר קידודים, עברית ויזואלית ועברית לוגית, גוגל אימצה את הקידוד החדיש יותר UTF-8 שהינו קידוד בינלאומי המכיל מספר רב של שפות.
אתרים בנויים בקידוד UTF-8 יגלו שמודעות האדסנס עובדות ומופיעות באופן קבוע, לעומת זאת אתרים בעברית בקידודים אחרים יגלו כי לא בכל רענון מופיעה מודעה וכי בהרבה מקרים מופיעה "מודעה כללית" של גוגל שהפירוש שלה אומר "מודעת שירות לציבור מטעם גוגל" מודעה שעבורה אינך מקבל עמלה, מאחר וגוגל מציגה אותם כאשר "אין" מודעות מילים לחשיפה
במקרה כזה תוכל לקבוע כי לא יוצגו מודעות "חינמיות" או לחלופין להציג באנר שלך או פרסומות פנימיות כאשר "אין" מודעות מילים להצגה (שוב זה קורה רק באתרים בעברית עם קידוד שונה מ UTF-8)בדוגמאות שבקישורים שלנו תוכלו למצוא אתרים עם קידודים שונים בעברית ולצפות במודעות האדסנס שמופיעות.